RENESANCE - VYSTOUPENÍDVORSKÉ RENESANČNÍ TANCE
Tanec vrcholné renesance je jednoznačně pod taktovkou italských mistrů. Je známo více než 40 tanečních mistrů, kteří odešli do různých měst Evropy a šířili věhlas italských tanců. Jeden z nich, Carlo Beccaria – žák věhlasného Cesare Negriho, vyučoval i malého Rudolfa II. Habsburského při jeho pobytu v Miláně. Rovněž kavalírské cesty mladých šlechticů z českých zemí vedly nejčastěji právě do Itálie (anebo přes Itálii), a tak je znalost a produkce „vlašských“ tanců na našem území spolehlivě doložena.
ALLA GUERRA aneb Renesanční čas - čas války, ale raději v tanci a pokud možno z dálky...
Komponovaný tanečně-divadelní program Alla Danza PRAHA. Téma bojů, bitev, svárů, půtek, ale i usmiřování či výhod vítězství na pozadí italských renesančních dvorských tanců.
MĚŠŤANSKÉ RENESANČNÍ TANCE
Období první poloviny 16. století je v západní Evropě neodmyslitelně spjaté s rozmachem měšťanských vrstev, řemeslnických cechů a obchodu vůbec. Věhlas a bohatství obchodních hansovních měst dává příležitost majetným rodinám ukázat svůj vliv a společenský význam. Svým potomkům proto poskytují to nejlepší vzdělání, a to zahrnuje samozřejmě i tanec.
LIDOVÉ RENESANČNÍ TANCE
Druhá polovina 16. století přinesla zcela jedinečnou sbírku popisující jednoduché tance, které se běžně tančily ve Francouzských městech a na venkově – tzv. bránly (branle). Tance lidových vrstev totiž byly pro věhlasné taneční mistry poněkud nezajímavé a málo atraktivní, a tak se jejich popisem či výukou nezabývali. S neobyčejnou precizností je ale roku 1588 sepsal Thoinot Arbeau ve sbírce Orchésographie jako souhrn obyčejných tanců, se kterými se za svého života setkal.
VÝUKA DIVÁKŮ
Pro tancechtivé publikum je možné připravit speciální výukový program na míru, při kterém si na vlastní kůži vyzkouší nenáročné a jednodušší tance té doby.
|